Navigera till koncernens hemsidor
LOGGA IN
Inblicks facebook sida Inblicks Twitter sida

Sommarnummer av Inblick i Trons Värld!


Sommaren för med sig många tillfällen att dela med sig ​av den kristna tron. ​Varför inte med hjälp av en tidning? Påsknumret innehåller ​​åtta ​goa livsberättelser, samt ​en steg-för-steg-artikel om hur du kan få en relation med Gud.

Inblick i Trons Värld ​är gott hjälpmedel till att nå utanför kyrkväggarna med evangeliet. ​Tidningen ​ges ut fyra gånger per år och är specialdesignat för evangelisation med några av de bästa vittnesbörden från Nyhetstidningen Inblick. Det är en skatt med härliga berättelser om hur Jesus berör människor med sin kärlek och sen frälser, helar och upprättar. Beställ era tidningar redan idag. 

Gå vidare till beställning


Provläs Inblick i Trons Värld


Här kan du provbläddra i det senaste numret och i övriga tillgängliga utgåvor av Inblick i Trons Värld. Vissa nummer är utformade för specifika målgrupper, men alla pekar tydligt på Jesus.  Det finns tidsangivelse på framsidan, men innehållet är tidslöst och evangeliet om Jesus är alltid lika aktuellt.

Klicka på bilden av tidningen så kan du provläsa innehållet. ​Återvänd sedan till denna sida för att kunna gå vidare till beställningsformuläret!
 

ITV_sommar_2020_framsida hemsida

Sommarnummer 2020


Sommaren för med sig många tillfällen att dela med sig ​av den kristna tron. ​Varför inte med hjälp av en tidning?

Sommarnumret innehåller ​​åtta ​goa livsberättelser, samt en steg-för-steg-artikel om hur du kan få en relation med Gud.

16 sidor, vikt 60 gram


      



      



      

ITV nr 3_2014 - FRAMSIDA - Webb

Från Islam till Jesus

Vittnesbörd från muslimer som funnit Jesus. Åtta olika vittnesbörd och en artikel som bra beskriver skillnaden mellan islam och den kristna tron.
16 sidor, vikt 60 gram


ITV_vår_2020_framsida_hemsida

​Påsk 20​20

Säsongen omkring påsk för med sig många tillfällen att dela med sig ​av den kristna tron. ​Varför inte med hjälp av en tidning?

Påsknumret innehåller ​​sex ​goa livsberättelser, samt en undervisning om varför vi firar påsk och ​en steg-för-steg-artikel om hur du kan få en relation med Gud

16 sidor, vikt 60 gram

      
ITV sommar 2019_framsida_hemsida

Sommar 2019

Tidningen är fylld med fräscha vittnesbörd från vanliga människor som berättar om hur Gud har förvandlat deras liv. Linda som var arg på Gud och Kjell som hittade en inre styrka är bara två exempel.

16 sidor, vikt 60 gram


11 aug, 2020
16 jul, 2020

Skivaktuelle Roland Utbult: – Alla behöver en vän, Jesus är en vän

Monika Ekström | 06 jul , 2020
För någon vecka sedan släppte Roland Utbult sin nya skiva "Längs vägen”. – Det som står utanför min kontroll är att dessa sånger blev klara innan jag blev sjuk i corona. Men när de sedan ges ut så fungerar de rätt in i vårt sammanhang, berättar Roland Utbult som är i Älmhult för att medverka i Kanal 10:s sommarprogram.
utbult_webb

Den nya skivan finns som CD med nothäfte och på Spotify.
Redan för två år sedan reste Roland Utbult och sonen Carl till Nashville för att spela in musiken till nya skivan.
– Jag och Carl hade haft en gemensam dröm om att få åka till Nashville och använda hans kontakter med väldigt skickliga musiker, berättar Roland.
Carl hade lärt känna musikerna när han några år tidigare bott i Nashville och arbetat som musikproducent.
– Så vi var där och spelade in tio låtar i Sound Stage Studio. Det var musiken alltså. Efter det har jag jobbat med texterna i två år.
– Jag har vägt orden på en våg.
Roland tror att det är därför hans tidigare sånger har fått bära frukt i människors liv.
– Jag har lagt en energi på texterna för att verkligen återspegla något som finns i mitt inre.
Titellåten "Längs vägen" är en hoppfull sång som Roland skrev innan coronapandemin, men som talar rakt in i dagens situation. Roland tar fram texthäftet och visar.
– "Vi är en del av en kontinent där så mycket sorgligt hänt, ändå lever hoppet kvar hos mig," läser Roland.
– Sedan blir det hoppfullt i versen: "Jag hör ropen från sargade folk som berövats både nutid och hopp i en värld utan destination. Men jag tror att det kommer en tid då vårar drömmar slår in, en ny tid för varje nation," fortsätter han.
Roland tror att Gud hade en plan med att skivan kom just nu.

Brev till Gud

Roland har skrivit texterna till alla sånger förutom "Jag räcker inte till". Den är baserad på en dikt av Monica Jönsson.
– Jag tycker det blev en väldigt fin idé: Jag räcker inte till för alla måste, skulle, ville, kunde eller borde gjort. Att inte räcka till för alla yttre och inre krav.
Sången ”Barn av saligheten” är en hyllning till alla volontärer och frivilliga som gör stora insatser i vårt samhälle. Det är en av de sånger jag sjungit i debatter i Sveriges riksdag.
Roland berättar om en sång som heter "Brevet" och som är en sann historia.
– Jag skrev ett brev till Gud när jag var liten och den sången är ganska härlig för den går i tretakt.
– "Käre far i himlen inte sover du..." Det var texten i brevet ungefär. Jag ville ha lite kontakt med Gud när jag var liten, har en lärare berättat för mig.
Sångerna på skivan hänger ihop genom att de handlar om livet och om att vara kristen. Men skivan handlar också om döden.
– Min första fru dog i cancer och jag har skrivit en sång som heter "Att säga farväl." Min nuvarande fru Marie har också varit med om att förlora sin man och vi båda är tacksamma för livet.
Sången handlar om att ta farväl av någon som lämnar det här livet för tidigt.

"Tro lite mer"

En annan sång är byggd på en uppmaning från en av Rolands söner när han var 13 år.
– Han sa: Pappa, du måste våga lite mer, du måste riskera lite mer och du måste tro lite mer.
Sedan dess har Roland haft det som livsfilosofi, att våga lite mer och tro lite mer.
– Man behöver inte tro allt, men lite mer.
"I Jesu armar" är en duett med Evelina Gard.
– När jag satt med den texten blev det mycket om Jesus och herden. Men också om kvinnan som släpades fram av männen som ville se henne död.
– Evelina kommer in och sjunger så det blir fint återspeglat.
En annan som gästar på skivan är Sebastian Stakset som reciterar från Bibeln på titelspåret. Sista spåret på skivan handlar om att söka svaren på sina frågor inom sig själv, men att de inte finns där. Texten går: "Jag fann Jesus, mina frågor fick svar. Jag fann Jesus, min vän."
– Alla behöver en vän, Jesus är en vän, avslutar Roland.

MONIKA EKSTRÖM